woensdag 17 februari 2016

Eindelijk een verjaardagsfeestje

Na een paar pittige weken, vind ik nu weer even de rust jullie iets meer te vertellen over hoe het met ons gaat. Willeke is inmiddels geopereerd. Het was zwaar, het was veel, het was heftig en heel erg pijnlijk. Het viel zó tegen!
Tien dagen is ze hier geweest. Veel bezoek, veel pijn, veel ijsjes en zoeken naar wat handig was om te eten. Nachten wakker omdat medicatie al was uitgewerkt, maar de nieuwe dosis nog niet mocht.
Inmiddels is ze weer naar haar eigen huisje terug. En, als alles volgens plan is verlopen, is ze vandaag skiën met school. Want ja, zo'n kans laat je liever niet schieten, toch?

Tussen al de bedrijven door was Geert ook jarig, 1 februari. Zo mocht het niet zijn, zo was het wel. Zo van: o ja! Geert is bijna jarig. O ja, traktatie. O ja, kinderfeestje. Jammer voor hem, hij had er wel wat last van geloof ik.
-Gaan jullie nog wel voor me zingen mam, vroeg hij. O ja... Echt erg...

Daarom gisteren een leuk feest gegeven voor de jongens van zijn klas. Niet te gek hoor, zes wilde hij er vragen en zes mocht hij er vragen. Dat kwam goed uit.
-En wat wil je dan gaan doen?
-Barbecueën, was zijn antwoord.

Dus maakte ik gisteren de tuintafel schoon en zette de barbecue buiten. Hopelijk ontdooien de hamburgers wel, dacht ik bezorgd :) Maar gelukkig was dat geen probleem. Ondanks de kou van de avond, bakten ze mooi bruin. Jongens buiten, wij binnen en wát hadden ze een lol. Net meiden...

Daarna keken ze met elkaar de film 'De brief van de koning'. Erg leuk, Geert kent hem feilloos uit zijn hoofd, maar blijft hem kijken. Geen van zijn klasgenoten kenden hem, dus dat kwam goed uit.

Al met al een heel geslaagd feest, vond ik zelf.
- En jij Geert?
- O, het ging wel...
Ik kijk verbaasd.
- Wat vond je niet leuk dan?
- Niets eigenlijk en hij gaapt.
- Da's duidelijk dus, lekker naar bed jij. Welterusten enne... geniet nog even na.
Hij hoort het al niet meer! :)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's