donderdag 19 november 2015

Gezond of frisdrank??

Ik ben er klaar mee!
De verstopte colablikjes, de stiekeme ritjes van Rob naar de supermarkt, de compromissen, de ruzies.

Gestreden heb ik wel. Alles, álles eruit. Wat betreft frisdrank dan en vooral wat betreft suiker.
Alleen Holy Soda en Dubbelfris Free kwam er nog in.

Maar hoe meer we het verbieden, hoe meer Rob stiekem ging doen. Want hij is mans genoeg om naar de supermarkt te lopen en daar te kopen wat hij lekker vindt.
En hoe meer ik hem op het hart drukte dat het slecht is voor z'n gezondheid, z'n gewicht, z'n hart, des te harder verzette hij  zich.

Manlief dacht dat je beter maar niet kon verbieden, om stiekem gedrag te voorkomen. Dus daarin zaten we niet op één lijn.

En nu, na de zoveelste ruzie wat er uit ziet als 'ik tegen de mannen' en die ging over de zelf gekochte cola van Rob die Geert aan het drinken was... we moesten tien cent aan hem betalen want dat koste het gemiddeld als je rekent dat er zes glazen uit een fles gaan, maar wat we natuurlijk niet deden...
na die zoveelste ruzie gaf ik het op.
En geloof me, dat gebeurd bijna nooit... eigenwijs standvastig als ik ben.

Vanmorgen ben ik Cola gaan kopen. En Spa citroen. Dubbelfris gewoon, ook een Dubbelfris Free voor de niet domme mensen anderen. En ik heb gezegd: vanaf nu is het toegestaan te drinken wat je wilt. Met de volgende voorwaarden:
* als je er druk van wordt en zo de gezelligheid verknalt, ga je direct naar je kamer
en
* als je ziek wordt kom ik je wel opzoeken, maar weet ik dat ik er niet verantwoordelijk voor ben. Je bent door mij genoeg gewaarschuwd. En hierbij leg ik de verantwoordelijkheid bij jullie zelf neer.

Natuurlijk hoop ik stiekem dat de flessen en pakken dicht blijven. Nu het mag. Dan heeft manlief gelijk. Maar dat geeft dan niet.
Wat ik met al die frisdrank ga doen dan?
Twee mogelijkheden: de voedselbank blij maken of toch maar door het toilet spoelen.
Eerst maar eens even wat drinken aanbieden nu...
Rob, wat zal het zijn?





2 opmerkingen:

  1. Ehm... Zitten in allerlei suikervrij dranken niet juist allerlei (verslavende) vervangers? Juist enkele vervangende zoetmakers zorgen ervoor dat je dan meer wilt drinken, waardoor je uitiendelijk meer binnen krijgt en dan ook nog chemisch spul....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat betreft de Holy Soda (= koolzuurhoudend) en de Dubbelfris Free, daarin zitten geen E-nummers, geen nepsuikers dus ook, alleen natuurlijke suikers. En dan ga ik er even van uit dat ze alleen de waarheid op het pak zetten :)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's