vrijdag 6 maart 2015

Mijn Pipo en ik

Waar het door komt weet ik niet, misschien is het een snerthumeur? Snertweer? In elk geval heb ik reuze veel zin in erwtensoep!
Alle ingrediënten zijn in huis, rest nog de pan.
Die mooie, grote, gietijzeren pan van weet ik veel hoeveel liter. Waar de soep mee tot zijn recht komt.
En jawel, die haal ik bij mijn pa en ma.

Een telefoontje naar mijn ouderlijk huis zegt me al snel genoeg: ma is weg, pa, of mijn koosnaampje voor hem: Pipo, staat op het punt om weg te gaan. Maar voor mij wil hij wel even wachten... De schat.


Eenmaal thuis (het blijft thuis hè) de pan gepakt en er liefdevol door Pipo uitgezet.
Pipo wil de boel al afsluiten, als hij me opeens aankijkt en zegt, met stralende ogen:
- Of wil je nog wat drinken?
Zo'n stralend hoofd kan ik niet teleurstellen. Het lijkt me trouwens erg gezellig. Wanneer heb ik mijn Pipo nu alleen??
Koffie voor hem, thee voor mij en dan maar kletsen.
Ons onderwerp? Na wat bijzaakjes belanden we bij...
Auto's.
Grappig, we hebben allebei een voorliefde voor de Renault Captur, een vrij nieuw model naar mijn idee. Ik zie hem tenminste niet zo vaak. Maar toen ik hem zag... En de Volkswagen Up natuurlijk, al zijn we allebei niet op de Volkswagen, dit is een geslaagd karretje.
En nummerborden. Geduldig leg ik mijn Pipo uit hoe momenteel de combinatie is. En de nieuwste die Geert en ik gezien hebben: 1 ZPF .. (nog wat).


De interesse voor auto's heb ik van hem. Net als de combi's van nummerborden. Mijn vriendin en ik deden altijd al wedstrijdje, hetzelfde als ik nu met Geert doe. Mijn eigen Pipo was vrachtwagenchauffeur en ik genoot als ik mee mocht, een dagje in de truck. Dus vandaar.

Verder past het wel bij me. Ik ben niet zo'n meisje-meisje. Geen make-up. Winkelen? Brrr... Al heb ik Geert beloofd eens te gaan shoppen, bij autogarage's... Huishoud? Hou op! Voetballen, dat doe ik graag, samen met Geert, net als vroeger met mijn broertjes. Maar mode boeit me geen zier. Hoewel... jurkjes vind ik momenteel erg leuk. Nou ja, toch wat meisjesachtig.
En zeg nu zelf, da's toch wel handig als je een meisje bent...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's