maandag 2 maart 2015

Huiskamerconcert

Je leest het wel eens hè: 'Win een huiskamerconcert'.  Of zo iets. Nou is dat mij nog nooit gelukt, maar ja, ik werk daar dan ook nooit aan mee...
Totdat Geert een maand geleden opeens kwam binnen stormen met een prachtig idee: hij ging met zijn vrienden een concert geven. En ja...toen moest ik wel meewerken!

De drie fantasten hadden het al goed voor elkaar: programma was klaar, mensen zouden uitgenodigd worden en het oefenen was gepland. Nou, voor een elfjarige niet slecht! Geert nam uiteraard zelf de leiding. Dan hou je een beetje de controle hè. De andere twee kinderen zijn jonger en accepteerden zijn gezag :).

Maar ja, wáár gaan we dat concert houden? Nou ja, over het algemeen doe ik niet moeilijk: je komt maar hierheen. Best. En dan de datum. Ik stel voor: de voorjaarsvakantie. En de mannen luisteren. Over gezag gesproken.. hihi.

Er werd gigantisch geoefend, poeh zeg, je wil het niet weten. Enige moeders werden er helemaal zat van en zo zaten we af en toe bij elkaar op de koffie, terwijl de kinderen in het andere huis oefenden.
Overigens helemaal geen straf! :)

Dinsdagavond was het zover. Stoelen werden klaargezet. Geen vijf, geen tien, maar twintig! En toen het concert begon waren ze allemaal vol!
Daar zat ik dan. Te midden van de verhuizing van onze Willeke, te luisteren naar een echt huiskamerconcert in mijn eigen kamer, bomvol mensen.
Maar het was een succes!
De rollen waren goed verdeeld en ieder deed naar zijn talent: de buurjongen zong en zei een gedicht op over muziek. Neefje liet liedjes horen via Youtube en begeleidde Geert op de djembé. Geert zong dus ook, en speelde wat liedjes op zijn accordeon.
Het klonk fantastisch en het hele publiek genoot, de muzikanten nog het meest.

Aan het eind van het concert bedankte Geert ons hartelijk voor de aandacht en sloot zijn toespraak af:
U mag naar huis gaan, daar is de deur!
De toegift waar we om vroegen, daar wachten we nog op...

Muzikanten,hartelijk bedankt!!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's