zaterdag 8 december 2012

Ook wij genieten van de sneeuw

Wat een sneeuw hè mensen. Heerlijk, ik heb er van genoten! Gisterenavond lekker gewandeld naar dorp en daar met mijn zus een kop warme chocolademelk mét slagroom gedronken. Bijgekletst en toen weer terug gewandeld. Lekker alleen, luisterend naar het geknisper onder mijn zolen.

Willeke fietste gewoon naar Barneveld, vrijdag. Het stageadres had gelijk: werk is werk. Maar het was wel ver en veel. De afstand lijkt opeens veel langer als je niet alleen door de sneeuw fietst maar ook veel lopen moet. Maar vooruit. De laatste kilometers hebben we samen ge-esemest (sms-sen weet je wel) en zo kwam het dat de warme melk en een heet bad al voor haar klaar stonden voor ze goed en wel binnen was.

Rob vermaakte zich heerlijk in de sneeuw. In no time had hij een prachtige, beetje vierkante, sneeuwpop gerold. Zonder wortel, zonder muts en sjaal, maar wel met witte dopneus en prachtige schelpen.  Op de boerderij maakte hij nog wat lekkers voor de vogeltjes.
Gerco maakte een geweldig mooie iglo. Daar kon hij zelfs in zitten.

En ik? Ik zorgde voor warmte en gezelligheid, voor als de kinders weer binnen kwamen. Want mee doen? Brr, weet je hoe koud dat is!

Rolt goed, zo'n vierkant brok sneeuw


Apetrots met zijn sneeuwvriendje!


Wat een heerlijke winter hebben de vogeltjes!

De iglo, Geert zelf is even nergens :-)


Zelfs de konijntjes vinden de sneeuw leuk!
Greet, Margaretha en Rob, welkom  als volgers! Veel lees- maar ook schrijfplezier

8 opmerkingen:

  1. haha dat konijn,geweldig,wat is er veel sneeuw bij jullie hier niet zo heel veel hoor
    fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat konijntje in de sneeuw! Hilarisch!. Vanmiddag ontsnapte een van mijn konijnen even, maar ze bleef netjes op het schoongemaakte paadje in de tuin en ging niet in de sneeuw banjeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aw ja lief is dat konijntje he?? das mijn schatje en die houdt ervan lekker sneeuw te eten!!! leuke blog ma xxx je oudste dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige sneeuwpop hoor Rob, en ook die lekkere vogelvoerdingetjes zijn vast helemaal goedgekeurd door de vogeltjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie sneeuwpop! Hij is er echt trots op. Kon hij er welen tegen dat ie nou gesmolten is? Hier is er alleen nog maar een zielig hoopje sneeuw over van de pop.

    http://blogmamaa.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaah moest wel even kijken hoor ik dacht: wat is dat nou voor dier? Maar het is flappie. Kijk maar uit, tis bijna kerst....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om jullie vast lekker maken: wij hebben dit konijn, jullie lekker niet!

      Verwijderen
    2. ik heb mn wapen al klaar staan hoor!!

      Verwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's