woensdag 15 augustus 2012

Hoera!! Ik heb SCHIETDIPLOMA A!!


-Kom marmotje, we gaan werken.
Zo begon Rob deze week elke dag. Zodra de anderen naar de Bijbelweek zijn grijpt hij zijn kans: mama alleen.
Zowel voor vandaag als gisteren had hij best een leuk spel bedacht, daar moet ik hem gelijk in geven. Al heb ik altijd weer zoiets als 'zucht' als hij mijn tijd gaat invullen....
Bij deze een leuke tip voor een warme zomerdag. En die komen eraan!!!


Neem een dik draad of touw en bind het vast, zodat het mooi tussen bijvoorbeeld twee muren inhangt. Buiten, dat is wel heel belangrijk.
Vul waterbalonnen en knoop ze vast aan het koord. En nee, je hoeft nu niet te gaan happen, zoals we vroeger koekhapten, wees niet bang. Nee, je pakt de pijltjes van het dartbord, die je natuurlijk bij de hand hebt liggen, net als wij. En dan op gepaste afstand schieten. Twee stappen afstand voor diploma A, drie voor B en vier voor C, welke dan ook nog gespeeld wordt met kleinere minder snel knappende balonnetje.
Pats! Pats! Pats! Zo hé, goed zeg. Balonnen kapot, wij nog droog! Geniaal spel!


Deze foto net nog even gemaakt
toen ik oefende voor C...


Zo deden wij elke dag zo'n drie kwartier en vandaag meldde Rob dat ik mijn diploma A had gehaald. Hij ging naar binnen en gebood mij buiten te blijven op de stoel. Tuurlijk! Boek lag binnen handbereik! :-)
Een heerlijk rustig kwartiertje later kwam hij aanzetten met een cadeau. Keurig ingepakt in fleurig inpakpapier. En bovenstaand A4-tje haalde ik eruit. Een reuze-echt schietdiploma!
Het gele pijltje wat wijst van mama naar de balonnenlijn betekent A.
B heb ik vanmiddag gehaald, maar dat diploma laat plotseling op zich wachten.
Nog één ding:
Kijk uit met mij in jullie buurt!! Je bent gewaarschuwd!


5 opmerkingen:

  1. hahaha dat is een goeie !!!
    ik ga snel op zoek naar waterbalonnen ! en tou en dartpijlen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee, misschien kan ik ook iets anders gebruiken om die waterballonnen te raken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lastige. Heb ik al eerder over nagedacht. Misschien een prikpen? Evt. blinddoeken en dan zelf echt raak prikken: word je wel(lekker) nat!

      Verwijderen
  3. Haha leuk zeg! In ieder geval gefeliciteerd! En nee, ik ga níet met jou een balonnengevecht aan ;) Leuk ideetje trouwens en erg creatief van je zoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heel leuk idee en ja zo is mamma een diploma reiker :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's