donderdag 28 juni 2012

Eind juni: einde schooljaar...druk....



Het is niet te geloven hoe hard de tijd gaat. Het is eind juni en eind schooljaar. Haast niet te bevatten!
De laatste weken word ik ook weer erg geleefd door allerlei dingen die  'moeten'.
Stiekem vraag ik me af wat er gebeurd als ik vind dat ze niet moeten, als ik het laat voor wat het is. Want wie bepaalt eigenlijk dat het moet? Soms kan ik mezelf ook gewoon helemaal dol maken met het moeten.
Het is bijna vakantie en dan merk ik: we hebben het allemaal...Snel dit, snel dat, zodat we zometeen rustig aan kunnen doen. Zot eigenlijk.
Zo wil ik nu persé nog de ramen zemen en de keukenkastjes soppen. Zodat het huis er netjes uitziet als we weggaan. Duhu, wie lét daar nu op? IK!
Verder zijn we nog bezig met het zoeken naar een juiste vakantiebestemming. Al zijn we daar nog aardig relaxed in. Behalve als ik er aan denk dat we 6 juli willen gaan...
En de PGB. Het jaarlijks terugkerend stressmoment. Hoewel we nog maar pas, 26 januari, na de hoorzitting (klik) te horen kregen dat de PGB toch doorging, dat we toch PGB zouden krijgen. Sinds eind april hebben we ook dat geld op de PGBrekening staan, dus we kunnen er al twee maanden wat mee. Maar wel moet voor 29 juni de nieuwe aanvraag weer bij BJZ liggen. Ik ben daar nu al twee weken intensief mee bezig geweest. En net toen ik dacht dat ik kon gaan afronden, uitprinten, kreeg ik een verrassende mail van de jurist die in januari met ons mee is geweest.
-Weet je wel dat je aanmeldingsformulieren in moet vullen? Anders word je aanvraag als incompleet ervaren en dus geweigerd. Weer nieuwe regel!
Snel spiek ik op de BJZ-site en print de formulieren uit. Vol verbazing tel ik ze: 15 A4-tjes. VIJFTIEN! Of we die 'even'  in willen vullen....Dat was weer een avondvullendprogramma, al heb ik ook veel doorverwezen naar de bijgevoegde bijlage's.
En gisteren? Ja, toen ging het op de post. Wat een heerlijk gevoel: dag enveloppe. Het zit er weer op. Werk weer aangeleverd. Nu maar hopen dat er geen PGBplafond is, geen tijdtekort bij BJZ, geen oponthoud omdat men op vakantie wil, maar voor 29 september een prachtige enveloppe met een nog betere uitslag: PGB verlengd. O, wat zal dat heerlijk zijn. Ik word al zenuwachtig als ik aan die post denk... Nog drie maanden....

2 opmerkingen:

  1. Goede vakantie gewenst Aline en sterkte met alle voorbereidingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar, die drukte - ook hier is de to-do-list behoorlijk lang... Al heeft dat niet direct met de vakantie te maken (hier moeten we nog een paar weken). Wijze uitspraak trouwens van Loesje, 't zou die van mijn man kunnen zijn die me vermaant om vooral rustig te blijven, haha :) Fijne vakantie toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's