vrijdag 29 juni 2012

Diploma op zak!



Gisterenavond was de diploma-uitreiking voor het VMBO.
Onze Willeke mocht dus ook.
-Hoe laat begint de avond? vroeg ik haar in verband met oppas.
-19.45 uur, schreef ze later in de agenda. Ze moest het even checken.
En toch... ik had er niet zo'n lekker gevoel bij.
Ondanks dat onze dochter 16 is en VMBO-4 heeft gehaald is moeders gevoel redelijk oké.
Ik bel de school en zij nodigden ons uit voor koffie om 18 uur, terwijl de uitreiking om 18.30 uur zou beginnen!
Ehhh, da's wel wat anders als 19.45...
HELLLLP!!
Ik de oppas bellen, gelukkig kon ze eerder komen. Dan naar de Xenos waar Willeke vandaag werkt:
tot 18 uur...
Ook daar werkten ze goed mee en zo kwamen we toch nog voor het begin aan, in plaats van na die tijd.
Hoe Willeke het opgelost zou hebben?
-Ik kan toch gelijk door fietsen? Jaja, in Xenoskloffie zeker...

Bijzonder moment...

Het officiele papiertje

Het cadeau van school, ze mocht kiezen


Op de foto met de aller-allerleukste concierge.
Hij is leuker dan de leukste leraar!
Zij kan het weten...
Op weg naar huis bedenk ik dat we iets vergeten zijn: een dozijn doosjes paracetamollen zijn we de school wel verschuldigd. Willeke's schooltijd was zeg maar niet heel relaxed en ze had veel hoofdpijn.  Bovenstaande concierge heeft haar er, samen met talrijke paracetamolletjes, helemaal doorheengeholpen!
Complimenten voor deze man, die elke leerling bij name kent!

Vanmiddag fietste Willeke naar Barneveld. Op naar de nieuwe school Groenhorst.
En zo gaat het leven verder.
 Met het diploma als verschil.

5 opmerkingen:

  1. Super gefeliciteerd met het èchte diploma, nu ondertekend en op zak!

    Ja, congierge zijn is een vak apart, een bijzonder vak. Flexibel zijn, humor hebben met al die pubers om je heen en inderdaad paracetamol in de buurt!

    Op naar de volgende stap voor je dame!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte ze zal er hard voor hebben moeten knokken want het diploma komt niet uit de lucht vallen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk voor jullie, gefeliciteerd!! Geniet ervan!! (en zulke concierges zijn natuurlijk goud waard:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja super hoor,wij moeten nog,10 juli dan hebben wij de diplomauitreiking.
    geniet er van willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd ook voor haar!! En wat een mooi beeldje!! Heeeeeel erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's