maandag 19 maart 2012

Sleutel weg

Maandagmorgen.
Het grote werk wacht.
Nee, nu geen folders invouwen.
Maar de tijd die overblijft wordt heus wel ingevuld.
Vandaag wil ik boven aan het werk. Ruimen, stoffen, zuigen.
Ach, het zijn maar vier kamers.

Dit was mijn planning. Maarrrrr...
Vanmorgen in alle vroegte al alles op z'n kop gehad. Geert is zijn fietssleutel kwijt.
En dat wisten we al vanaf zaterdag. Maar ja, meneertje is zó makkelijk.
Zoeken??

Zaterdag heeft hij heerlijk buiten gespeeld met zijn neefjes. Het ging super. De vele zon maakte hen lief voor elkaar, denk ik.
Toen ik riep om te komen eten was Geert dan ook behoorlijk verbolgen. Hoewel zijn neefjes ook geroepen werden, kwam hij gestoord binnen en smeet zijn spullen ergens in een hoekje.
Na het eten pakte hij diezelfde spullen weer om verder te gaan met het grote werk van kleine mannen.
Maar...dan barst totaal onvoorzien en helemaal plotseling de grote bom.
WAAR IS MIJN FIETSSLEUTEL!!!????
-Du-uh, heb ik met jóu fiets gefietst? Heb ik jou spullen opgeruimd? Nee dus. Je kunt zelf gaan zoeken, boos mannetje.
Zóeken??? ZOEKEN????? Ben je helemaal gek gewordsen. Ik ga niet zóeken! Ik neem de step wel.
Ik waarschuw Geert van harte. Want wéét wat dat maandagmorgen betekent, hè.

Wat betekent dat op een vroege stralende maandagmorgen dan?
Een zoekende moeder en een afwachtend kind.
Uiteindelijk geef ik op. Als het je dan niets kan schelen, dan zul je het merken ook.
Ik plant hem achterop mijn fiets, voor mijn verjaardag kreeg ik er één met trapondersteuning, waardoor ik hem nu wel aankan.
-En hoe kom je terug naar huis? vraag ik Geert.
-Nou-ou, je kunt me toch gewoon komen halen?
Ik sta versteld over zoveel gemakzucht. En beslis.
-Nee hoor, je komt maar lopen. Ik wacht op  je bij ons gewone wachtpunt, daar waar je de weg over moet steken.
Ongelovig kijkt Geert me aan. Echt? Meent ze dat nou.
Ja echt. Misschien dat hij dan morgen de sleutel gevonden heeft.
Ik ga nu de kamers boven doen. Daar ligt de sleutel niet, dat weet ik zeker. Maar ik ben wel benieuwd waar hij dan wél gevonden wordt. En door wie...

6 opmerkingen:

  1. Een goed besluit om hem een stuk terug te laten lopen! Zo vervelend op maandag morgen. Ik hoop dat je stemming op peil komt en je lekker zingend aan het schoonmaken bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb érgens reservesleutels liggen.. maar waar?! Sterkte jij (en Geert)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, reservesleutels he, die hebben we van alle fietsen. Behalve dan van die van Geert..Pech dus voor hem!

      Verwijderen
  3. heel herkenbaar,ik ben ook benieuwd wie hem vind en waar die dan toch ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als -ie dan maar gevonden wordt... anders wordt het zagen.
    Hoop het niet voor je.
    Je hebt 'm goed aangepakt, al was het alleen maar voor z'n gemakzucht.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's