zaterdag 31 december 2011

Kaarzenmakerij 't Smallert

Na een snelle actie van frituurpan schoon maken voor de oliebolllen van vandaag zijn we gisteren met ons vieren naar Emst gereden. De meiden wilden niet mee, wat ik ook wel begreep.
Binnen drie kwartier waren we er. Ons trof het geluk dat er geen andere bezoekers waren. Kennelijk heeft mijn vorige blog jullie bang gemaakt? :-) Of jullie hadden andere plannen, dat zal het zijn geweest.
We liepen de kaarzenmakerij naar binnen en kregen daar heel luxe, uitleg van een dame, helemaal alleen voor ons.
Geniet mee door de foto's!

-Doop de met watergevulde ballon, voorzichtig in de hete paraffine. Snel er weer uithalen en dan twintig seconden wachten.
Dit moesten we blijven herhalen tot de kaars dik genoeg was. 


Rob vond het vreselijk eng: hij is doodsbang voor ballonnen. Uiteindelijk overwon hij eventjes zijn angst.   


Onze workshopleider snijdt de ballon open en laat het water eruit vallen. De ballon komt vanzelf mee. We houden een kom over.


 De rand moet natuurlijk wel mooi glad zijn, dat doen we zo:


Dan mogen we de kom gaan versieren, boven de winkel en werkplaats in een grote knutselruimte.

                                  

 Allemaal zijn we druk bezig. Ik heb ook een eigen kaars...maar geen fantasie op dit moment. Maar ouders mogen officieel niet mee naar boven, in verband met te veel drukte. Aangezien we als enige waren hadden we geluk: papa mocht toch ook mee. Maar ik denk ook dat Rob's gedrag meespeelde...


 Als laatste gaat er zand in, mooi sierzand en een waxinelichtje. Het geheel wordt prachtig en goed ingepakt, zodat het zand thuis ook nog op z'n plek zit.

 Na nog een bezoekje aan de Mac, wat we zeker alle vier hadden verdiend, gingen 's avonds natuurlijk de kaarzen aan: mooi in zo'n kom. Natuurlijk niet op de foto te zien, maar het geeft een heel leuk effect.


Al met al was het een zeer geslaagde middag. dat was net wat we nodig hadden,  in deze onrustige vakantie. Dit is echt ook een heel leuk idee voor een kinderfeestje, zie voor meer info: http://www.smallert.nl/ Er is ook een grote speeltuin en een forellenkwekerij, waar je mag rondkijken.

Jammer was dat ik mijn rug forceerde tijdens het schoonmaken van de frituurpan, 's morgens dus al. Het lijkt er op dat ik een hele grote reuzenstap terug ben. Ik zit weer volop aan de medicijnen en heb heel veel zin in een bezoekje aan de fysio. We gaan het jaar dus wat dat betreft niet zo heel goed uit en in, jammer. Ik voel me er ook echt heel teleurgesteld en verdrietig over: mijn eigen lijf laat me alweer in de steek. Alweer tijdens een vakantie, alweer tijdens een uitje.
Met verdriet dacht ik gisteren aan die zes pakken oliebollenmix die in de kelder staan. Gelukkig is het toch gelukt ze te bakken vandaag, al heb ik er heel de dag overgedaan. Het scheelt dat ik nu direct de medicijnen in huis heb en de oefeningen weet. Dat is een grote voorsprong op de vorige keer. Voor nu geldt: rustig aan, heel rustig aan en vooral opletten op mijn lichaam en die pijn. Luisteren naar die pijn! Activiteiten neerleggen en er zelf naast gaan liggen, dat is nu het beste. :-(

Ik dank jullie allemaal voor het meelezen en de mooie, lieve reacties die het afgelopen jaar via de blog naar me werden geschreven. Ik wens jullie allemaal een goede jaarwisseling en een heel gezond, fijn maar bovenal door God gezegend 2012!

5 opmerkingen:

  1. Leuk uitje maar wat jammer van je rug! Ik snap je teleurstelling. Waarom laat je lijf je dan ook in de steek? Lekker rustig aan doen nou ... ff op de bank ofzo. Sterkte en een fijne jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk idee idd de kaarzenmakerij!
    Wat balen zeg van je rug! dat je toch nog oliebollen hebt gebakken, super !
    Sterkte ermee, doe maar rustig aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk uitje en een superleuk resultaat. Jammer dat je lijf weer eens doet wat je niet wil dat het doet... Dat je nog oliebollen hebt kunnen bakken, zeg. Inderdaad goed luisteren naar je lijf is het halve werk. Fijn dat je wel gelijk kan beginnen met de behandeling (medicijnen en oefeningen) dan ga je niet verder achteruit ieder geval.

    Ook een heel fijn, gezellig, vrolijk en gezond 2012 gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Aline,

    Hartelijk dank voor je mooie en goede wensen!
    En ik wens je alles terug, maar dat weet je al he?!

    Wat is het vervelend dat je het weer zo in je rug hebt.
    Mag ik je een advies geven? Ga eens naar een manuele therapeut. Nee, niet de gewone, waar je er zoveel van hebt. Maar DE manuele therapeut. Daar staat nl. E.S. achter.
    Kijk eens op http://www.manueeltherapeuten.nl. Daar kan je ook zoeken naar een therapeut bij jou in de buurt. Moet je wel een gecertificeerde hebben! Echt waar...wij tobben hier ook wel met onze rug, mijn man zat tegen een hernia aan. Hij is destijds 3 keer geweest en het was weg. Deze behandelaar zegt ook; als het na 3 keer niet helpt, kan ik niks voor je betekenen. Dat is wat anders he, als die therapeut waar mijn man al een half jaar liep; zonder resultaat.
    Later, zodra hij weer wat voelde, ging hij gelijk en nu is hij er al jaren helemaal vanaf. Ook door oefeningen hoor, maar ook door die behandeling. 9 van de 10 keer staat iemands bekken scheef. Dat heb ik zelf ook gehad. Joh, zo'n pijn, ik kon niks meer. Ben er 3 keer geweest en ... over.
    Nu moet ik nog wel eens terug maar vaak zit er wel een jaar of meer tussen.
    Als ik er geweest ben zit alles weer los en soepel, zo fijn!

    Nou, sterkte meid, misschien heb je wat aan mijn verhaal, ik heb al meer mensen doorgestuurd en die zijn erg tevreden...

    Sterkte! En als je vragen hebt; ik hoor het wel!

    Overigens; ontzettend knap dat Robje zijn angst overwon en toch die griezelige ballon even vast durfde houden! Kanjer!!!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het fijn om met je mee te lez(v)en! Gods zegen voor 2012!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's