donderdag 20 oktober 2011

Ziek en PGB

Vandaag pyamadag. Niet gepland, maar wel verplicht.
Duizeligheid en misselijkheid spelen me parten, evenals vermoeidheid.
Heel andere vermoeidheid dan alle andere weken ;-).
Ik denk meer moe van een griepje of zo.
Maar vervelend is het wel.
Hoewel het nu wel minder wazig ziet als vanochtend vroeg, dat snap je.
Anders zat ik hier nu niet...

Vanmorgen Bureau Jeugdzorg gebeld. Of ze al meer weten over de PGB, die per 30 september verlopen is.
Na heen en weer bellen door onze contactpersoon kon ze ons zeggen dat onze papieren vandaag of morgen in de brievenbus vallen.
Kletteren denk ik, want deze mevrouw gaf direct ook aan dat ons verzoek niet helemaal is ingewilligd.
Het postje 'tijdelijk verblijf' wordt er af gehaald.
Dat betekent dus: geen logeerweekenden meer op de boerderij.
Geen avonden meer zonder Robert-Jan. Geen gezellige contactjes meer voor ons met onze vrienden. Vooral: geen rustmomenten meer in ons gezin.
Ik ben er behoorlijk van onderste boven. Het zal niet mee gaan vallen, vooral de vakanties zullen lang gaan duren.
En weet je? Hoe ga ik Rob vertellen dat hij niet meer kan logeren? Dat mensen vanachter hun bureautje dat voor hem bedenken? Het kan nog wel eens een moeilijk punt worden.
Gelukkig zijn er bezwaarschriftmogelijkheden. Opvangadressen voor overspannen ouders en instellingen zijn er vast ook nog wel...
We beginnen maar met de eerste!

8 opmerkingen:

  1. Lieve knuffel van mij!
    Eerst maar een pyjama-dagje en daarna een bezwaarschrift schrijven dat je echt niet zonder kan! Wie weet of het helpt. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat moeilijk! En je hebt dit juist zo hard nodig. Hopelijk geven ze nog iets toe als je de noodzaak er van uitlegt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach ach, zo moeilijk die bureaucratie het is gemakkelijk schrijven achter een bureau maar de gevolgen daarvan overzien ze niet.

    Sterkte en gauw weer beter worden hoor??

    Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He bah, hoe vervelend is dit! Net of je het niet kan gebruiken deze rustmomentjes. Ze hebben van hogerhand geen idee wat ze aanrichten met deze "bezuinigingen". Want geen rust betekent meer stress en dan? Kan de gezondheidszorg nog wel eens meer gaan kosten.... Sterkte met alles hoor! (Trouwens je pakket ging gisteren op de bus. Veel plezier ermee!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. a joh, al die stomme bezuinigingen ik haat dat, en die kids zijn er de dupe van, echt sneu en ook super zwaar voor jou, heel veel sterkte en ik hoop dat het toch nog word opgelost

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé meid wat jammer dat de PGB niet volledig is ingewilligd. Misschien is bezwaar toch wel een goed idee. Ach die arme jongen weet straks natuurlijk ook niet wat hem overkomt.

    Ga je gauw beter worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beterschap gewenst...allereerst!!!

    Enne...ik kan maar een ding zeggen: VECHTEN!!!!
    Vechten voor dat weekendje weg hoor!!!
    Het MOET! Het is goed voor jullie! Dat moet blijven zo!!!!

    Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O nee, dat is juist de post die wij zo hopen te houden... Ik hoop dat het bezwaarschrift gaat werken, dat moet gewoon...

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's