donderdag 27 oktober 2011

Tjonge, ik ben zeer onder de indruk van jullie mooie reacties. Wat geweldig hier op deze manier er zo naar op zoek te zijn.
Inderdaad weet ik dat Paulus Timotheus aanraad een beetje wijn te drinken. Dat de Heere Jezus zelf wijn geeft op de bruiloft. En, de druiven zijn toch ook niet voor niets zo geschapen??
Maar ik zat inderdaad wel met dat mengen. Gemengde wijn. Is dat wijn mengen en dan drinken? Wijn verdunnen? Wijnen door elkaar drinken, glas voor glas, soort voor soort, zoals wij deden?
Trouwens, we mochten het gewoon doorslikken, tenzij het niet lekker was of nog zouden moeten rijden. Er stond inderdaad wel een spuugbak op tafel! :-)

Ik denk dat het is zoals de kanttekeningen zeggen, ik citeer Christiens reactie:
Dit ziet op de wijze van doen, gebruikelijk in hete landen, waar men den wijn met water mengt om zijn kracht te matigen, of vermengt met verscheidene specerijen; onder Spreuk. 9:5, en Spreuk. 23:30; Jes. 5:22, en Jes. 65:11.
Dank jullie wel voor alle leerzame reacties!

Nieuwe volgers, van harte welkom: Amber, Gerda (2 nieuwe blogs over ADHD) en Antoinette (over onderzoeken en autsime)





3 opmerkingen:

  1. Ook heel leerzaam voor ons :-) Hoe is het nu met je dochter? Gaat het alweer wat na het drama van de konijntjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ontzettend leuk de info over wijnen. En leuk al die reacties. Ik voel me erg welkom! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind wijn niet zo lekker ( port wel) En veel liever heb ik een glaasje tokkelroom. Jij dan?

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's