dinsdag 4 oktober 2011

(G)een dierendag

Waffie is de liefste!
Net als anderen horen jullie van mij ook iets over dierendag. Behalve dat Geert zijn knuffel mee naar school nam hebben we er hier niets van gemerkt. Normaal gesproken zorgen de meisjes voor het meest verrassende voedsel voor hun lieve konijntjes en cavia's. Helaas is momenteel de stemming erg bedrukt. Nog steeds rouwt Willeke om haar twee lieve konijntjes. En dan is dat woord rouwen echt niet overdreven. Ze is helemaal zichzelf niet. Stil. Verdrietig. Somber. Afstotend tegen mij. Agressief in haar taalgebruik. Ze droomt over beestjes of ze ligt de halve nacht wakker. En dus is ze moe en reageert ze moe. Maar vooral ontzettend verdrietig. Ik vermoed dat ze zichzelf de schuld geeft. Maar echt, ze heeft alles gedaan wat ze kon. Het is soms stevig slikken. Ik weet waardoor het komt. Wist ik ook maar wat ik er aan kon doen.

En ik vraag me af: gaat de grootste klap nog komen?? Konijn 3 en 4 zijn nu ook ziek. En wie rekenen kan weet dus dat we nog maar een gezonde hebben. Wat een verdriet en ellende.
En dat, terwijl volgende week de dossiertoetsen voor het examen beginnen, zeg maar het oude tentamen.
 Gelukkig is het daarna een weekje niets. Als we dan nog maar wel konijnen hebben...
groepsfoto van Geert's knuffels

7 opmerkingen:

  1. Om naar van te worden. Hoe ga je zelf met haar 'verdriet' om? Is het een beetje te 'doen'? Hoe is het met jezelf?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He bah, wat naar allemaal! Heel veel sterkte jullie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar sta je dan als mama. Zonder woorden, maar wel met liefde en een knuffel! Sterkte voor allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is ook helemaal niet fijn om afscheid te nemen van je lieveling. En als dan de andere konijnen ook nog ziek worden is het drama kompleet... Wat je als mamma kan doen is denk ik toch dicht bij haar zijn al wil ze het niet...Hoe gaan de andere er mee om? En kan je anders de DA niet laten vertellen hoe goed ze het gedaan heeft? Sterkte met de jeugd en hopelijk redden de andere konijntjes het wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach heden is het dé konijnenziekte of niet? Ach ik moet er ook niet aan denken dat konijnlief dood gaat, terwijl wij hem nog maar zo kort hebben.

    Succes!
    Hartelijke groeten,
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. aahh zielig he dat ze zo,n verdriet hebben , sterkte, wat een leuke groepsfoto van zijn knuffels hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier deden ze op school niets aan de dierendag, en ware het niet vanwege de blogberichten, dan had ik van dierendag niets gemerkt!

    Nog geen lekker bot heb ik gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's