maandag 5 september 2011

APK

Rustig rijd ik de oprit af. Het is nog vroeg en fris, deze morgen. Maar vooruit. Het is tijd voor de APK.
Normaal doe je dat met de auto. Ik ga met de fiets.
Normaal staat het voor 'Algemene Periodieke Keuring', geloof ik. Nu staat het voor 'Anti Pijn Kontrole'.
Of voor Actieve Pijn Kontrole...
Ik fiets richting de fysio. Hopelijk voor de laatste keer. Want veel pijn voel ik niet meer. Maar nee, het speelt heel af en toe nog op. Maar niet noemenswaardig.
De fysio staat al te wachten als ik binnen loop. Hij vraagt hoe het gaat, zo na zijn afwezigheid van vier weken.
Hij geeft me tips over mijn houding bij het stofzuigen, strijken of ander sta-werk. Verder krijg ik nog tips om mijn rug soepel te houden. Zodat ik 'mijn eigen therapeut word'. Tjonge, hij wil me echt nooit meer zien...
Ik beloof mijn best te gaan doen. Want dat is alleen maar positief voor mezelf en dus ook voor de mensen om me heen.
-Oke, sluit hij af. Ik geef je eervol ontslag.
APK goedgekeurd dus!! Hoera!
Het is dus gebleven bij de Anti Pijn Kontrole.
Dat het Actieve er inderdaad nog niet bij zit hier. Dat ik nog zo passief ben als wat en behoorlijk energieloos, dat zeg ik maar niet. Per slot van rekening kan hij moeilijk mijn hersens gaan kraken. Dat zal ik zelf moeten (blijven) doen...

Nieuwe volgers, alle zes van harte welkom! Veel leesplezier!!

6 opmerkingen:

  1. goed gedaan,gelukkig ben je van de fisio af, en ja dat enrgieloos dat heb ik ook.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed zeg! En dat energieloze.... tsja dat herken ik helaas ook heel erg....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, je bent van ver af...hoog opgeklommen he?!
    Wat heerlijk dat het nu zo goed gaat!
    En van die energie; joh, ik heb hier hetzelfde probleem, ik voel me verlamd gewoon; zo moe, zo futloos.
    Hoe komt het toch???

    Groetjes en sterkte jij!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je goedgekeurd bent, dan hoef je daar in elk geval niet meer langs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou nog de rest. Veel rusten misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedgekeurd... nu nog wat benzine er in...

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's