maandag 1 augustus 2011

Bloed en bessen

Het is aan mij om even een zaakje recht te zetten. Mijn vorige berichtje ging over bloedbessen. Wat zijn dat? werd gevraagd. Goeie vraag. Ze zijn volgens onze dochter niet te eten. Dus misschien gebruiken ze het voor bloedwijn of zo. Gezien de naam: bloedbessen. Willeke is het gaan vragen. En wat blijkt:
De bessen gaan gewoon naar de groenteboer. De bessen die Willeke mocht proeven waren nog niet rijp...gemenerikken! Maar dat voorkomt snoeperij natuurlijk, tijdens het plukken. Dus..geef ze eens ongelijk. Deze familie heeft een akker vol met van die heerlijke, wat zure besjes. Lekker voor op de yoghert of voor in de taart, samen met aardbeien en frambozen. Mmmm. Ik ben er dol op!
Rode besjes, heten ze in de volksmond. En daar ook... Het is de naam van het bedrijf. De naam van de familie. De familie Bloed. Net zoals je hier in het dorp een Bloemisterij van den Brink had, hebben ze daar in Maurik een familie Bloed. Ze kweken bessen, zodat ze zichzelf op het web presenteren als Bloedbessen. Dus zo zit het. En niet anders. Blij dat geen wijn maken van die bessen, of van de familie...

De fysio was goed tevreden over me afgelopen vrijdag.
Hij vond me minstens 40% vooruitgegaan! En ja, dat voel ik zelf ook wel. Na weer wat oefeningen en gekraak voelde ik me daarna nog beter! Zodat ik nu weer leef zonder pijnstillers en met bijna geen pijn. Maar toch nog oppassen. Nog een week of twee/drie heel rustig aan doen en niet forceren. Vooral lopen, fietsen of eventueel liggen. Liever niet zitten. Waardoor ik nu maar weer stop met tikken. Op het toetsenbord van de pc. Zittend op de stoel...

1 opmerking:

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's