donderdag 18 november 2010

Pillen

Onze Rob heeft zo jong als hij is, al diverse pilletjes. Allereerst begonnen we natuurlijk met vitamines.
Net als elk kind, net als elk kind van ons. Zodra hij gebit genoeg had begonnen we..Want eten deed ons mannetje niet zo best. En je meot toch op een of andere manier iets binnen krijgen, toch..
Maar een jaar geleden begonnen we aan het eerste officieele pilletje: melatonine van de neuroloog.
Dat is niet maar zo 1,2,3 geregeld. Eerst naar de huisarts voor een doorverwijzing, alweer! Gelukkig is het verder goed geregeld. Maar een keer hoeven we naar de neuroloog, verder ging het contact via internet. En watjes kauwen natuurlijk. Ook zoiets, juist een dag eerder kreeg Rob van de tandarts te horen dat hij echt niet op het watje mocht kauwen en een dag later moest het. Hoe onzinnig zijn volwassenen...
Het bezoek aan de neuroloog was een rampenplan eerste klas, genoeg voor tien jaar. Maar gelukkig niet voor niets: Rob kreeg zijn slaapsnoepjes.
Het volgende pilletje was ook van de neuroloog: tegen migraine. Een tabletje die je absoluut niet door mocht kauwen. Paniek! Groot paniek!! Ik ga stikken, ik ga echt stikken, zo liep Rob huilend door het huis. Maar een week later gaf hij me trots te kennen dat hij had geoefend op snoeperwtjes.. En binnnen een paar weken begonnen we met visoliecapsules, want Rob liep voornamelijk te stuiteren door het huis. Kauwtabletjes. Deze mag je doorkauwen Rob, zei ik blij en enthousiast. Maar helaas..nee mama, ik kan het zo wel.
Vraag ik me nu nog steeds af of het wel heel doorgeslikt mag worden..In elk geval werkt het!!

Groeten Aline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's